MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szkolne sprawdziany i smak sukcesu

Hanna Walenczykowska
Hanna Walenczykowska
Dariusz Bloch
Przez wiele lat odnosiłam wrażenie, że szkolne egzaminy - od sprawdzianu szóstoklasisty, poprzez testy gimnazjalne, po maturę - przygotowane są przez „wyuczonych” specjalistów.

Większość testów polegała przecież na mechanicznym skreślaniu oczywistych odpowiedzi. Oczywistych, bo w treści pytań nierzadko można było odnaleźć rozwiązanie. Testy nie wymagały przeczytania szkolnych lektur, ponieważ zamieszczano w nich fragmenty, które należało omówić. Forma egzaminów była taka, jak program nauczania w szkołach wszystkich poziomów - niewymagająca specjalnej wiedzy, umiejętności myślenia i kojarzenia faktów.

PRZECZYTAJ:Szóstoklasiści napisali sprawdzian w nowej formule [ZDJĘCIA]

W Polsce, niestety, tak jest. Dorośli za wszelką cenę starają się trzymać pod kloszem kolejne pokolenia. Wielu młodych otrzymuje wszystko na tacy, wielu nie jest zainteresowanych własnym rozwojem. Smutne, bo tacy ludzie mają minimalne szanse na poznanie smaku sukcesu i zadowolenia z tego, kim się jest i co się robi.

Ale może nowa formuła sprawdzianów jest zapowiedzią korzystnych zmian?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!