Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzeczy jedyne w swoim rodzaju - plebiscyt Biznesmen i Firma Roku 2017

Sławomir Bobbe
Torunianka Adrianna Płachetko właścicielka Pavonady, chce rozwijać swoją markę odzieży dziecięcej
Torunianka Adrianna Płachetko właścicielka Pavonady, chce rozwijać swoją markę odzieży dziecięcej Fot. Sławomir Kowalski
Młode, regionalne marki modowe nie boją się rywalizować z największymi sieciami. Liczą na sukces i zamierzają podbijać także zagraniczne rynki.

Plebiscyt na Biznesmena i Firmę Roku 2017 trwa w najlepsze, zaangażowanie Czytelników w głosowanie sprawia, że firmy i przedsiębiorcy co chwilę „tasują się” miejscami. W kategorii Biznesmen Roku 2017 - mikro i mała firma prowadzi Adrianna Płachetko, właścicielka marki Pavonada.com, która opowiedziała nam o swoim biznesie.

- Od zawsze wiązałam swoją przyszłość ze sztuką. W liceum zdecydowałam się na studia artystyczne i jako absolwentka Katedry Mody na ASP w Warszawie nie wyobrażam sobie swojego życia bez projektowania. W trakcie studiów pracowałam również w dziale projektowym marki Reserved i już wtedy wiedziałam, że będę chciała stworzyć swoją własną markę, w której połączę ze sobą doświadczenie projektowania mody dla dużej sieciówki z doświadczeniem tworzenia rzeczy artystycznych - opowiada o początkach firmy Adrianna Płachetko. - Myślę, że siła Pavonady tkwi w tkaninach - są one najwyższej jakości i bezpieczne dla skóry dzieci. Przy doborze, czy produkcji tkanin współpracuję z zaufanymi producentami z Polski i Włoch, a grafiki, koronki, czy hafty to moje autorskie projekty.

Marka, która powstała w 2017 roku jest najbardziej rozpoznawalna w Toruniu i Warszawie, gdzie Pavonada bierze regularnie udział w branżowych wydarzeniach.

- Plany na ten i przyszły rok to kampania reklamowa i nawiązanie współpracy z rynkami zagranicznymi, stąd wersja angielska strony - dodaje właścicielka Pavonady.

Czy jednak popularne sieciówki z modą dziecięcą nie stanowią zbyt groźnego rywala dla młodej odzieżowej marki? - Nie traktuję sieciówek jako konkurencji dla mojej marki. Tworzę modę dziecięcą, którą ma wyróżniać wysoka jakość oraz artystyczny aspekt. Klienci Pavonady to zatem osoby, które oczywiście kupują w sieciówkach, ale doceniają też autorskie marki i chcą mieć w szafie swoich dzieci również takie rzeczy, które będą jedyne w swoim rodzaju.

Adrianna Płachetko jest związana z regionem i Toruniem, w którym chce rozwijać swój projekt.
- Tutaj mam swoje zaufane krawcowe, które współpracują ze mną od początku studiów, a teraz tworzą ze mną pierwsze wzory do kolekcji, tutaj mam pracownię krawiecką, z którą współpracuję przy produkcji. Toruń to więc serce Pavonady, tutaj żyje i tworzy mi się najlepiej. Myślę, że własną markę można otworzyć przy niezbyt wysokim kapitale początkowym, szczególnie kiedy korzysta się z tkanin dostępnych w sklepach. W moim przypadku potrzebny na start kapitał był duży dlatego, że zdecydowałam się na tworzenie autorskich tkanin, których produkcja jest bardzo droga. W rozwoju marki finansowo pomogli mi moi rodzice - nie kryje właścicielka.

93 głosy zebrała w plebiscycie marka Pavonada, której właścicielką jest Adrianna Płachetko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera