Postępowanie przetargowe na budowę infrastruktury rowerowej na ciągu ul. Curie Skłodowskiej i Łęczyckiej wystartowało w kwietniu. W czerwcu otwarto oferty i okazało się, że chętnych jest trzech wykonawców. Najniższa oferta to 45, a najwyższa 49 mln zł. Wszystkie były dwukrotnie wyższe niż planowane wydatki. W przetargu przewidziana była możliwość negocjacji, lecz stawki z ofert dodatkowych nadal były zbyt wysokie.
– Pomimo przeprowadzonych negocjacji w celu ulepszenia treści ofert i złożenia przez dwóch Wykonawców ofert dodatkowych z korzystniejszymi cenami, ich wartości nadal przekraczają dostępne przez Zamawiającego środki finansowe. W związku z tym, iż Zamawiający na sfinansowanie zamówienia przeznaczył kwotę 22 796 930,70 PLN i nie ma możliwości jej zwiększenia do wysokości najkorzystniejszej oferty zaoferowanej przez STRABAG Sp. z o.o wynoszącej 39 618 716,00 PLN, Zamawiający unieważnia postępowanie – czytamy w uzasadnieniu przygotowanym przez ZDMiKP.
Jeszcze przed unieważnieniem przetargu i otwarciem ofert dodatkowych, na konferencji prasowej poświęconej konsultacjom społecznym dotyczącym innych tras rowerowych, pytaliśmy o przyszłość planowanej inwestycji.
– Jeżeli negocjacje się nie udadzą, to będziemy powtarzali przetarg, ale w trybie projektuj, czyli wykonanie projektu i pozwolenie na budowę. W kolejnym przetargu zlecona byłaby budowa – odpowiedział Mirosław Kozłowicz.
Połączenie trasą rowerową Śródmieścia z osiedlem Bartodzieje został uznana za jeden z priorytetów przez bydgoski Zespół ds. Polityki Rowerowej. Opracowano koncepcję, która była poddana konsultacjom społecznym. W pierwszym etapie inwestycji planowano budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż ulic M. Skłodowskiej-Curie (od skrzyżowania ul. Skłodowskiej-Curie z ulicami St. Moniuszki, L. Wyczółkowskiego i Sportową) i Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną). Plan trasy zakłada:
- wyznaczenie pasów rowerowych w obu kierunkach na ul. M. Skłodowskiej-Curie (odcinki Chopina-Wyszyńskiego i Wyszyńskiego-Łęczycka);
- wydzielenie drogi dla rowerów na całym skrzyżowaniu i dowiązanie do dróg dla rowerów wzdłuż Wyszyńskiego na rondzie Skrzetuskim;
- wydzielenie drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul. Łęczyckiej.
Drogowcy w kolejnym etapie mają zlecić prace również na śródmiejskim odcinku nowej trasy, która docelowo prowadzić ma do Gdańskiej, wzdłuż ulic Z. Krasińskiego, R. Markwarta, L. Sieńki i S. Moniuszki. W związku z niepowodzeniem pierwszego przetargi i planowanym jego powtórzeniem, ale w trybie projektuj, trudno określić, kiedy może to nastąpić. Drugiego postępowania dotyczącego Curie Skłodowskiej na razie nie ogłoszono.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?