Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poseł PO zaatakował posłów PiS - niektóre ciosy wydają się być nieco chybione

Hanna Walenczykowska
Jak zabiegać o drogę S10Skrzyżowanie Nowotoruńskiej i krajowej 10
Jak zabiegać o drogę S10Skrzyżowanie Nowotoruńskiej i krajowej 10 Dariusz Bloch
Poseł Paweł Olszewski (PO) twierdzi, że parlamentarzyści PiS nie dbają o interesy Bydgoszczy i pozwalają na to, by miasto było marginalizowane. Z takimi zarzutami nie zgadza się poseł Piotr Król (PiS).

Wczoraj podczas konferencji prasowej poseł Paweł Olszewski (Platforma Obywatelska) oświadczył, że zmiana rządu jest „niedobrą zmianą dla Bydgoszczy.” Poseł skrytykował PiS m.in. za to, że: odwleka realizację budowy trasy S10, nie zamierza utworzyć w Bydgoszczy siedziby Zarządu Dorzecza Wisły, nie realizuje budowy dróg gminnych, nie chce utworzyć metropolii w województwie kujawsko-pomorskim oraz nie powoła w Bydgoszczy delegatur Sądu Apelacyjnego i Prokuratury Regionalnej.

- Bydgoszcz jest marginalizowana. Ale najbardziej boląca jest inna sprawa - oświadczył poseł Paweł Olszewski. - Jest to bardzo zaskakujące, bo wszyscy przedstawiciele obecnie rządzącej opcji wielokrotnie podkreślali rangę polskich producentów. Mówię o bydgoskiej Pesie. Fakt jest taki, że poprzedni rząd zamówił 20 dartów z opcją bezprzetargowego dokupienia kolejnych 10. Pan minister infrastruktury poinformował mnie, że nie planuje zamówienia kolejnych składów kolejowych i nowoczesnego taboru, bowiem pasażerowie wolą jeździć starymi.

Poprosiliśmy posła PiS i reprezentanta spółki PESA o skomentowanie wypowiedzi posła Platformy Obywatelskiej.

- Ciekawe - stwierdził poseł Piotr Król (PiS). - To dlaczego rząd Platformy kupił włoskie pociągi, a nie polskie? Kto dokonał największego przepłacenia w historii PKP?

Natomiast przedstawiciel PESA nie skomentował opinii posła Olszewskiego, ale...

- Dla nas, jako polskiego producenta, ważne są fakty, a one dobrze świadczą o obecnym rządzie - oświadcza Maciej Grześkowiak, PR manager PESA Bydgoszcz. - Przypomnę dwie kwestie. Po pierwsze, szybką i konkretną pomoc parlamentarzystów i Ministerstwa Rozwoju w wypracowaniu rozwiązania rozliczenia kontraktów finansowanych z udziałem środków unijnych z poprzedniej perspektywy. Po drugie, przedstawiony przez wicepremiera Morawieckiego program Luxtorpeda 2.0, który zakłada rozwój inteligentnej specjalizacji branży kolejowej, realizowany będzie w oparciu o województwa kujawsko-pomorskie i wielkopolskie. Oznacza to wykorzystanie potencjału PESA Bydgoszcz i kilkuset firm, które z nami współpracują.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty