MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie wystarczy środków na odnowienie całej sieci dróg wojewódzkich

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Zaczynają się remonty dróg wojewódzkich. Gdzieniegdzie będzie się potem lepiej jeździło, ale na razie kierowcy muszą się przygotować na utrudnienia.

<!** Image 3 align=none alt="Image 216503" sub="Kierowcy muszą uważać na drodze pod Gródkiem niedaleko Świecia - trwa tam dość poważny remont nawierzchni (Fot.: nadesłane)">

Zaczynają się remonty dróg wojewódzkich. Gdzieniegdzie będzie się potem lepiej jeździło, ale na razie kierowcy muszą się przygotować na utrudnienia.

Największe kłopoty będą na drodze wojewódzkiej nr 241 w Więcborku. W ubiegłym tygodniu rozpoczął się tam remont mostu na rzece Orlej. Ciężarówki są kierowane objazdem na drogę krajową nr 25 od Sępólna do Koronowa, a potem na Mroczę. Kierowcy osobówek bez przeszkód mogą poruszać się drogami lokalnymi.

<!** reklama>

- Oprócz dużych zadań w Gródku, w Maksymilianowie i w Bierzgłowie, udało się wprowadzić do budżetu kilka mniejszych robót - mówi Mirosław Kielnik, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. - Kosztem pół miliona złotych przebudujemy 1,4 kilometra drogi między Wtelnem a Tryszczynem. Przy okazji zadbamy też o odwodnienie tego odcinka.

Koniec - w połowie września

Mirosław Kielnik mówi, że ZDW zacznie także kolejny etap modernizacji ul. Okrzei w Lipnie, a nowy asfalt na krótkich, 200-metrowych odcinkach pojawi się w Piotrkowie Kujawskim, Aleksandrowie i Tłuchowie.

ZDW także w wakacje zajmie się utrwaleniem dróg, które na razie jeszcze muszą poczekać na gruntowny remont, bo brakuje pieniędzy. Utrwalenia polegają na uzupełnianiu wykruszeń, wylewaniu emulsji asfaltowej i wprasowywaniu w nią drobnego grysu. Technologia - zdaniem ZDW - gwarantuje, że w drogę nie wnika woda.

- W ostatnich latach przebudowaliśmy 300 km dróg, ale zarządzamy siecią liczącą 1700 kilometrów - wyjaśnia dyrektor ZDW. - Przykładamy coraz większą wagę do jakości prowadzonych tą technologią robót, tak aby ograniczyć do minimum ewentualne roszczenia kierowców względem wykonawców z powodu odskakujących grysów.

W czasie tego rodzaju prac kierowcy muszą się liczyć z ograniczeniami prędkości z powodu odskakujących kamieni oraz z ruchem wahadłowym.

Większość tych remontów zakończy się do połowy września tego roku. Będą się one toczyć na drogach wojewódzkich nr 238 (Osie-Rybno), nr 266 (Rudunki-Przybranowo), nr 241 (Pamiętewo-Skarpa) nr 538 (Słup) oraz nr 246 (Murzynkowo).

Zbudują zatoki

Samorząd województwa zagwarantował także środki na budowę pięciu zatok autobusowych w Złotorii (dwie zatoki), Rogoźnie (dwie), Grzecznej Pannie (jedna).

Podczas ich budowy kierowcy także muszą się liczyć ze zwężeniami jezdni i ograniczeniem prędkości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!