MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mniej światła! Może czas wyłączyć niektóre latarnie? - komentuje Jarosław Reszka

Jarosław Reszka
Jarosław Reszka
Nie wszystkie lampy w mieście muszą się świecić jednocześnie
Nie wszystkie lampy w mieście muszą się świecić jednocześnie Dariusz Bloch
W piątek wieczorem wyskoczyłem na chwilę na bydgoską starówkę. Było ciepło, nie wiało, nie padało. Po Starym Rynku i wokół niego kręciło się tylu ludzi, jakby to były wakacje. Biznes więc się także kręcił. Ale to już końcówka ruchu w restauracyjnych ogródkach. Warto więc pomyśleć o oświetleniu starówki.

Czy po zmroku muszą się tam świecić wszystkie latarnie i czy podświetlane muszą być wszystkie architektoniczne, pamiątkowe i kulturalne atrakcje? Drastyczna podwyżka ceny prądu, jaką Bydgoskiej Grupie Zakupowej parę dni temu zaproponowała Enea, jedyny oferent, który stanął do przetargu (czytaj na str. 5), wprawdzie dotyczy dopiero przyszłego roku, lecz z oszczędnościami nie warto zwlekać. Bydgoszczy, podobnie jak innych miast w Polsce, nie stać na to. Możemy niczym konik polny z bajki Ezopa bawić się do zimy i śmiać z energetycznej paniki w Niemczech. Wiemy jednak, że ta bajka dobrze się kończy.

Władzom miasta proponuję zatem przykręcenie energetyczne kurka w przestrzeni publicznej już teraz, bez czekania na wyliczenia skarbnika i ewentualny nowy przetarg na prąd, po unieważnieniu tego pierwszego. Może zacząć od wyłączenia co trzeciej latarni? Bydgoszczanie ponarzekają, ale koniec końców pogodzą się z tym. W domu prawie każdy z nas też przecież będzie musiał wziąć się za oszczędzanie.

od 7 lat
Wideo

NATO na Ukrainie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera