Zobacz wideo z drona: Rozbiórka starego wiaduktu na Armii Krajowej w Bydgoszczy
Problemem związanym z inwestycją są zbyt wysokie oferty. Miasto planuje przeznaczyć na zadanie 35 mln zł, z czego blisko 29,97 mln zł to środki otrzymane w pierwszej edycji programu „Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”. Pierwszy przetarg został unieważniony w sierpniu. Najtańsza oferta była prawie dwukrotnie wyższa – to blisko 63 mln zł.
Drugie postępowanie przetargowe na rewitalizację bulwarów i nabrzeży obejmujące przebudowę umocnień, zagospodarowanie terenu nadrzecznego rzeki Brdy z towarzyszącą infrastrukturą ogłoszono na początku sierpnia. W planie modernizacji odcinka od ul. Krakowskiej do mostu Kazimierza Wielkiego znajduje się m.in. wymiana nawierzchni istniejących ścieżek rowerowych, budowa asfaltowej drogi rowerowej, a na wybranych odcinkach powstanie miejsc do cumowania łodzi i tarasy widokowe.
Otwarcie ofert planowano po niespełna miesiącu, ale termin zmieniano kilkukrotnie. Najpierw przesunięto go do końca września, później na październik, a w końcu na 1 grudnia. Dwa dni przed przed planowanym otwarciem, miasto raz jeszcze wydłużyło termin składania ofert do 16 stycznia 2023 r. Z jakiego powodu?
– Przesunięcie otwarcia ofert wynika m.in. z dodatkowych pytań wysyłanych przez firmy zainteresowane złożeniem oferty. Warto zwrócić uwagę, że część z nich wprost wskazuje także, że w obecnej sytuacji gospodarczej bardzo trudno im oszacować koszt zadania, co wymaga dodatkowego czasu na przygotowanie rzetelnych wycen w porozumieniu np. z dostawcami materiałów – informuje „Express Bydgoski” Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy.
Sam fakt przesunięcia terminu otwarcia ofert nie ma wpływu na otrzymanie dofinansowania z programu, ale miasto nadal liczy, że pismo prezydenta Bydgoszczy skierowane do premiera wpłynie na regulamin w punkcie dotyczącym zakresu płatności wykonawcy. – Obecne zasady mają wpływ na droższe oferty, bo zabraniają comiesięcznej płatności Wykonawcy z otrzymanego dofinansowania – dodaje rzeczniczka.
Oprócz tej zmiany, miasto apelowało o to, aby w programie była opcja zmiany zakresu inwestycji w stosunku do pierwotnego, aby dostosować go do przyznanych środków – w tym wypadku oznaczałoby to skrócenie odcinka, na którym zostałyby przeprowadzone prace.
Zadanie ma zostać zrealizowane w trybie „zaprojektuj i buduj”. Ten sam wykonawca najpierw ma zdobyć niezbędne pozwolenia, a następnie od razu przystąpić do prac budowlanych. Realizacja całego przedsięwzięcia po podpisaniu umowy według planu zajmie około 30 miesięcy. Do zamówienia włączono również rewitalizację Wyspy św. Barbary.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?