Tramwaj pojedzie ulicą Kujawską później

Tramwaj pojedzie ulicą Kujawską później

Wojciech Bielawa

Aktualizacja:

Express Bydgoski

Rozbudowa ronda Bernardyńskiego będzie możliwa dzięki wyburzeniu kamienic przy Zbożowym Rynku 3 i 4 (jednopiętrowe budynki na zdjęciu) oraz pustostanów

Rozbudowa ronda Bernardyńskiego będzie możliwa dzięki wyburzeniu kamienic przy Zbożowym Rynku 3 i 4 (jednopiętrowe budynki na zdjęciu) oraz pustostanów po przeciwnej stronie ronda, przy ul. Toruńskiej 4 i 6 ©Dariusz Bloch

Dopiero za trzy lata będzie gotowe torowisko między rondem Bernardyńskim a Kujawskim. ZDMiKP wiosną ma ogłosić przetarg na jego budowę. Oprócz budowy torowiska, miasto zaplanowało zakup 15 nowoczesnych, niskopodłogowych składów.
Rozbudowa ronda Bernardyńskiego będzie możliwa dzięki wyburzeniu kamienic przy Zbożowym Rynku 3 i 4 (jednopiętrowe budynki na zdjęciu) oraz pustostanów

Rozbudowa ronda Bernardyńskiego będzie możliwa dzięki wyburzeniu kamienic przy Zbożowym Rynku 3 i 4 (jednopiętrowe budynki na zdjęciu) oraz pustostanów po przeciwnej stronie ronda, przy ul. Toruńskiej 4 i 6 ©Dariusz Bloch

Przebudowa ulicy Kujawskiej to jedna z kluczowych inwestycji miasta w najbliższych latach. Informację o budowie wyczekiwanego przez mieszkańców tzw. górnego tarasu połączenia tramwajowego Rafał Bruski ogłosił w marcu 2014 roku. - Projekt budowy linii na ul. Kujawskiej zgłosiliśmy do Kontraktu regionalnego. Jeśli zostanie wpisany i otrzyma dofinansowanie, to w przyszłym roku mogłyby już fizycznie ruszyć prace - mówił na konferencji prasowej.


Od wystąpienia prezydenta minęły już blisko dwa lata, a drogowcy nie mają nawet zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wystąpią o nie wiosną. Dopiero gdy otrzymają zgodę, przygotują przetarg na prace budowlane. Dlatego rozpoczęcie inwestycji w tym roku stanęło pod dużym znakiem zapytania. Skąd się wzięły opóźnienia? - Pytanie proszę kierować do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej - odsyła Michał Sztybel, doradca prezydenta Bydgoszczy.

PRZECZYTAJ: Brakujące ogniwo

Drogowcy też nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie. Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy ZDMiKP, tłumaczył: - Maciej Gust, pełniący obowiązki zastępcy dyrektora, który nadzoruje inwestycję, przebywa na zwolnieniu lekarskim - usłyszeliśmy. Maciej Gust telefonów nie odbiera. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zwłoka może wynikać z powodu późniejszego uruchomienia środków unijnych. - Zakończenie zadania planowane jest na przełomie 2018 i 2019 roku - czytamy w komunikacie Urzędu Miasta.

Wielka przebudowa


W ramach inwestycji, oprócz linii tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej o długości około 600 metrów, zostanie przebudowane około 300 metrów torowiska wzdłuż ul. Wojska Polskiego. Na Kujawskiej wydzielone będą dwie jezdnie. W kierunku ronda Bernardyńskiego powstaną trzy pasy jezdni, w tym jeden buspas, a w kierunku ronda Kujawskiego - dwa. Tramwaj ulicą Kujawską pojedzie w specjalnej, dwumetrowej niecce, położonej między jezdniami. Rondo Kujawskie zostanie obniżone o kilka metrów w stosunku do obecnego poziomu.

Rozbudowana ulica Kujawska sprawi, że poprawi się dojazd do centrum miasta z osiedli górnego tarasu. - Rafał Bruski

Zmodernizowane zostaną oba ronda oraz drogi dojazdowe. Zlikwidowana ma być pętla tramwajowa przy ul. Karpackiej. Wartość całego przedsięwzięcia oszacowano na 275 mln zł. Za te pieniądze zostanie przeprowadzona przebudowa, a także zakupione 15 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. - Rozbudowana ulica Kujawska sprawi, że zdecydowanie poprawimy dojazd do centrum z osiedli górnego tarasu. Poza tym, poprawi się też estetyka tej części centrum miasta - mówi prezydent Rafał Bruski.

Warto wiedzieć: Nowe torowiska


Rozbudowa ulicy Kujawskiej to niejedyna inwestycja tramwajowa, zaplanowana na najbliższe lata.

Drogowcy planują budowę nowego mostu tramwajowego, który skróci czas podróży z Fordonu na Kapuściska. Rozważane są dwa warianty. Przeprawa powstanie albo w sąsiedztwie mostu Kazimierza Wielkiego, albo kilkaset metrów dalej, jako przedłużenie ul. Perłowej. Prace rozpoczną się najwcześniej pod koniec 2017 roku lub na początku 2018 roku. Optymistyczny wariant zakłada, że inwestycja zostanie zakończona pod koniec 2019 roku, jednak realny termin to rok 2020.

Wiadomo już, że w obecnej perspektywie unijnej (lata 2014-20) nie uda się zbudować linii tramwajowej, łączącej rondo Kujawskie z rondem Grunwaldzkim przez ul. Solskiego, Piękną, Szubińską i Kruszwicką.

Czytaj treści premium w Expressie Bydgoskim Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (13)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

jotbe (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

ZDMiKP znowu zwali winę na zimujące jeże.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

iloraz (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

To napewno jest wina torunskich intryg. Tramwaj na Kujawskiej musi byc jak najszybnciej na zlosc Toruniowi, powinien biec na poziomie -1 tak jak jest to na Rondzie Mogilskim w Krakowie a na Rondzie...rozwiń całość

To napewno jest wina torunskich intryg. Tramwaj na Kujawskiej musi byc jak najszybnciej na zlosc Toruniowi, powinien biec na poziomie -1 tak jak jest to na Rondzie Mogilskim w Krakowie a na Rondzie Bernardynskim moze biec na poziomie ulicy. Tez juz najwyzszy czas puscic tramwaj na ul. PIekna, Solskiego, Szubinska i Kruszwicka z odnoga na Waly Jagiellonskie do Ronda Bernardynskiego. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

bwb (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

Wczoraj na "Bydgoszcz w budowie" zamieszczono obszerną fotorelację całej trasy gdzie powstanie nowy odcinek torów tramwajowych:...rozwiń całość

Wczoraj na "Bydgoszcz w budowie" zamieszczono obszerną fotorelację całej trasy gdzie powstanie nowy odcinek torów tramwajowych: bydgoszczwbudowie.blogspot.com/2016/02/rozbudowa-sieci-tramwajowej-kujawska.htmlzwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Karol (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

Jestem zawiedziony Bruskim oczekiwałem szybkiego rozwoju miasta a tu klapa. Nabrzeża Brdy miały być remontowane, stary Rynek już dawno powinien być wyremontowany i do tego słabo dba o nasadzenia...rozwiń całość

Jestem zawiedziony Bruskim oczekiwałem szybkiego rozwoju miasta a tu klapa. Nabrzeża Brdy miały być remontowane, stary Rynek już dawno powinien być wyremontowany i do tego słabo dba o nasadzenia głównych ulic a nowe inwestycje wiecznie niepoprawnie wykonane. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

STOJACY_W_KORKU (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

kto odpowiada za opoznienie budowy Kujawskiej, trasy uniwersyteckiej,? jeze?Bruski?Kosiedowski? czy ww osoby zechca laskawie odpowiedziec mieszkancom za pomoca Expressu(jeze pewnie chetnie ale dwaj...rozwiń całość

kto odpowiada za opoznienie budowy Kujawskiej, trasy uniwersyteckiej,? jeze?Bruski?Kosiedowski? czy ww osoby zechca laskawie odpowiedziec mieszkancom za pomoca Expressu(jeze pewnie chetnie ale dwaj pozostali panowie-nie jestem pewny)zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

dwumieściuch (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

Kawałek ulicy do przebudowy a czekanie aż skończą się dofinansowania unijne.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

yacaR (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

co tak SZYBKO... nie mozna "spokojnie" zrobic w 2050-tym?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kolo (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

Jeżeli rondo Bernardyńskie nie stanie się skrzyżowaniem wielopoziomowym to będzie oznaczać całkowity paraliż komunikacyjny i cofanie się miasta.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mia (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

Były plany ale jak zwykle oszczędności wzięły górę nad zdrowym rozsądkiem. Wszędzie mówi się żeby tramwaj na R. Kujawskim (sam ten pomysł nagłośniłem ) jechał na poziomie -1 ale po co jak można...rozwiń całość

Były plany ale jak zwykle oszczędności wzięły górę nad zdrowym rozsądkiem. Wszędzie mówi się żeby tramwaj na R. Kujawskim (sam ten pomysł nagłośniłem ) jechał na poziomie -1 ale po co jak można hałdy ziemi wywieźć po to aby całe rondo obniżyć i zniszczyć przejścia podziemne. To samo z Rondem Bernardyńskim. Dojdą światła i będzie tylko gorzej a nie lepiej.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

BDG33 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Trafna uwaga. Nawet ukształtowanie terenu przemawia zdecydowanie za skrzyżowaniem dwupoziomowym.
Niestety, u nas wszystko projektuje się "oszczędnościowo" i "na wczoraj".

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

wynalazca (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

z gory sam zjedzie po co woz silnikowy
z powrotem mozecie pchac zgubicie nadwagę

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Ktosiuuu (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

Czyli zamiast tego roku będzie za 3 lata, a zamiast 80 szt, tramwajów będą tylko 15 które i tak się pewnie przerodzi w 12szt. jak w przypadku Fordonu. Słabo to widzę. Konstale do tego czasu się...rozwiń całość

Czyli zamiast tego roku będzie za 3 lata, a zamiast 80 szt, tramwajów będą tylko 15 które i tak się pewnie przerodzi w 12szt. jak w przypadku Fordonu. Słabo to widzę. Konstale do tego czasu się rozlecą.zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Nie przegap

Wideo