MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa. Wandale zniszczyli nowe przejście podziemne pod DK91 na Rakowie. Czy przebudowa trasy została zakończona?

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Choć otwarcie DK91 w Częstochowie po remoncie mam już dawno za sobą, to nie wszystkie prace związane z tą inwestycją zostały zakończone. Niestety nawet te, które zostały dopiero co udostępnione mieszkańcom, zostały już zniszczone.

Częstochowianie od wielu tygodni korzystają już z wyremontowanej DK91. Jednak zarówno kierowcy, rowerzyści, jak i piesi wciąż napotykają na niedogodności - a to samochód ekipy budowlanej stoi na ścieżce rowerowej, a to kostka brukowa leży na chodniku, a czasem stare elementy infrastruktury nie zostały prawidłowo połączone z nową inwestycją. Tak jest na przykład na zjeździe z bulwarów Warty na nową ścieżkę rowerową, które nie zostały ze sobą w żaden sposób połączone. Zauważył to m.in. jeden z częstochowskich radnych, Łukasz Pabiś, który napisał w tej sprawie interpelację.

Rowerzyści dostrzegają też inne mankamenty.

- Niektóre ekrany dźwiękochłonne w miejscu zjazdów dla samochodów są szklane, a w innych miejscach niestety nie. To sprawia, że ani jadący kierowca, który zjeżdża na stację benzynową, czy w osiedlową ulicę, ani rowerzysta nie widzą siebie nawzajem, to może grozić kolizjami. Są też miejsca, pomiędzy ulicą Rejtana a Rynkiem Narutowicza, gdzie prywatne samochody wjeżdżają na ścieżki rowerowe, bo sobie manewrują. To stwarza niebezpieczeństwo. Nieukończone są też przejazdy pod DK91, kanały odprowadzające wodę nie są zasłonięte kratkami, co grozi niebezpieczeństwem dla rowerzystów - mówi nam Tomek, cyklista z Częstochowy.

Użytkownicy dróg rowerowych łapią się też za głowy, kiedy jadąc al. Wojska Polskiego po stronie wschodniej, na wysokości ulicy Bór, nagle ścieżka rowerowa się kończy i trzeba sprzęt znieść ze schodów i wnieść po drugiej stronie trasy. Niektóre mankamenty mają szansę zostać wkrótce naprawione.

- Trwają odbiory końcowe. Niewykluczone, że pojedyncze elementy związane z bezpieczeństwem zostaną zmodyfikowane, tak żeby wszystko było optymalne na styku dróg rowerowych, zjazdów i chodników, ale co do zasady te roboty zostały ukończone. Ta procedura musi potrwać i wypełni nam maj i być może początek czerwca - mówi Maciej Hasik z MZD w Częstochowie.

Zniszczone przejście podziemne

To co ma służyć wszystkim, niestety niektórym przeszkadza. Wystarczyło kilka dni od pomalowania ścian nowego przejścia podziemnego na wysokości ulicy Brzozowej, by pojawiły się na nich bazgroły. Przejście jest też zaśmiecone i wygląda, jakby nikt tam nie zaglądał. To świadczy o tym, że zapewne nie zostało ono jeszcze odebrane od wykonawcy. Miasto rozważa, jak sprawić by nie tylko w tym miejscu nie dochodziło do aktów wandalizmu, ale żeby było też bezpieczniej, bo tunel jest dość słabo oświetlony. Możliwe, że niezbędny będzie monitoring. Wszak zamontowane tu windy już noszą ślady zniszczeń, a to dopiero początek ich funkcjonowania. Innym pomysłem jest przeznaczenie ścian tunelu pod prawdziwe graffiti.

To jednak nie koniec prac przy DK91. Do zrobienia, w ramach osobnych przetargów zostały jeszcze zjazd w ulicę Rakowską i podłączenie ulicy Sieroszewskiego do DK91, a także przebudowa kładki dla pieszych nad torami przy ulicy Rejtana, która jest nadal wyłączona z użytku. Na jesieni prace w tych miejscach powinny zostać ukończone.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera